mandag 15. desember 2014

The Maze Runner bok 2 : Ildprøven av James Dashner

Bildet er hentet fra www.cappelendamm.no
Ildprøven er den spennende fortsettelsen på Maze Runner-triologien. Det er ikke lenge siden jeg leste den første boka i serien. Jeg syns bok nr 1 var spennende og ble ikke skuffet av bok nr 2. Den første boken leste jeg på engelsk, bok nr 2 leste jeg på norsk. Det er noe i oversettelsen som skurrer litt for meg, men ikke nok til å ødelegge leseropplevelsen. Dette er en av de bedre seriene i kjølvannet av Dødslekene. Allikevel kjenner jeg at jeg syns bølgen av ungdoms-dystopier har vart ganske lenge nå.
Nå skal man vel ikke røpe så mye av handlingen fra bok nr 2 i en serie, men jeg kan i alle fall si at utfordringene og forvirringen i bok nr 2 ikke er mindre enn i nr 1.Thomas og de andre kjemper med nye utfordringer etter å ha blitt reddet ut av labyrinten. Etter å ha lest denne boken sitter jeg igjen med mange spørsmål som gjør at jeg snart må lese bok 3. Hva er OND? Hvem er egentlig fienden? Fins det er kur for den mystiske sykdommen? 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar