torsdag 27. april 2017

Paris for èn av Jojo Moyes



Blidet er hentet her



Nell er 26 år og har kjæreste. De to skal på en romantisk helgetur til Paris sammen. Kjæresten må avlyse i siste sekund, og det ender opp med at Nell må dra på Paristur alene. Dette er hun ikke spesielt begeistret for. Hun må i tillegg dele rom med en ufordragelig dame den første natten, og det ser ganske mørkt ut med tanke på å nyte storbyen Paris. Lyspunktet er imidlertid at hun blir kjent med Fabien, en kelner med en inkluderende vennekrets...
Denne boka hadde jeg helt feil forventninger til. Etter å ha lest Moyes tidligere bøker tenkte jeg at dette var noe i nærheten av det samme. Det var det ikke, synes jeg. Historien er forutsigbar, søtsuppete (og jeg liker faktisk godt å lese om kjærlighet) og altfor kort! Det tok meg noen få timer og lese den, det er stor skrift og mange illustrasjoner. Jeg lot meg faktisk irritere av dette når jeg i tillegg ikke synes at historien var spesielt god.
Denne boka er originalt gitt ut som en novelle. Jeg mener at det norske forlaget hadde tjent på å gi den ut i samme sjanger fremfor å gi meg falske forhåpninger om at det skal være en fullverdig roman på linje med det Moyes tidligere har utgitt.
Altså, historien er søt nok, men man må altså ikke gå i fellen å tro at man skal lese en hel roman. Anbefales ikke fra meg dessverre.
-Kristin-

 Moyes, J. (2016). Paris for én. Oslo: Bastion forl.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar