lørdag 8. november 2014

Solitaire av Alice Oseman


Lydbok er så bra! Jeg har hørt på Solitaire på appen Storytel, en abonnementstjeneste der du kan lytte ubegrenset til lydbøker via en mobil- app eller en datamaskin. 
Forfatter av boka er unge  Alice Osman . Her møter vi Tori Spring, en ganske normal tenåring. Hun elsker å sove og blogge. Hun går på skolen, men har ikke altfor mange gode venner. Hun synes hun har et grått og kjedelig liv, og det beste ved dette livet er å skrive på bloggen og leve livet online. Så møter Tori Michael Holden, som hun utvikler et vennskap med.

 Det viktigste inntrykket jeg sitter igjen med fra boka er at denne MÅ det være lett for ungdom å kjenne seg igjen i. Forfatteren har lykkes godt med å beskrive de ulike sidene, fordeler og baksider ved tenåringslivet. Jeg tror helt sikker det er fordi hun selv er ung (født i 1994). 
I forhåndsomtalen til boka reklamerte forlaget med at den vil passe for lesere som allerede er fan av forfattere som John Green og Rainbow Rowell. Jeg har lest flere titler av begge disse forfatterne, og er helt enig. 
Dette er god, realistisk ungdomslitteratur etter min mening:)
-Kristin-

Oseman, A. (2014). Solitaire. Harper Collins.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar