torsdag 5. april 2018

A wrinkle in time av Madeleine L'Engle

Bildet er henta fra www.amazon.com


Dette var en helt ukjent tittel for meg helt til en venninne begynte å snakke om at "denne burde vi jo ha lest, for nå kommer filmen snart". Denne fantasy/sci.fi-klassikeren fra 60-tallet er begynnelsen på en serie med fem bøker om Meg, lillebroren Charles Wallace og vennen Calvin.

En mørk og stormfull aften sitter Meg, Charles Wallace og moren våkne og hører på vinden. Plutselig dukker det opp en fremmed dame, som gjerne vil varme seg litt på kjøkkenet deres før hun går videre i ruskeværet. Meg og moren stusser litt over denne Mrs. Whatsit, men lillebroren Charles Wallace er mer åpen og inkluderende. Mrs. Whatsit hinter om at hun kjenner til en hemmelighet som foreldrene til Meg har. Faren til Meg har nå vært borte i over et år, og moren til Meg blir satt ut av spill når hun skjønner at Mrs. Whatsit kanskje vet hva som kan ha skjedd med ham.

A wrinkle in time er en velskrevet bok om tidsreiser, mot og kjærlighet. Jeg er generelt en sucker for bøker er barn er heltene, og denne er intet unntak. Denne tror jeg kan fenge Doctor Who-fans og ellers lesere som vil ha en spennende og litt annerledes fantasy/sci.fi-bok.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar