torsdag 23. mai 2019

Alt er mitt av Ruth Lillegraven

Clara og Haavard er et såkalt vellykket ektepar bosatt på Vinderen i Oslo. Han er en respektert barnelege og hun jobber som jurist i Justisdeprtementet.Alt ligger tilrette for et blankpolert liv og ekteskap, men snart slår det sprekker. På kort tid så rystes Oslo av to drap, og i begge tilfeller er Haavard i nærheten.
Clara er oppvokst på et småbruk på Vestlandet, og sakte men sikkert så rulles det opp ting som har skjedd i hennes fortid og som påvirker hennes nåtid.
Denne romanen er en psykologisk thriller (en trend akkurat nå?), og jeg som leser drives fremover av spenning og uhygge. Som den krimelsker jeg jo er så passer denne romanen meg ypperlig. En god historie med spenning som drivkraft.
Jeg likte godt Lillegravens måte å bygge opp historien på, og jeg synes hun skriver veldig godt. Hun har skrevet en rekke bøker for barn og ungdom, i likhet med for eksempel forfatteren Maja Lunde. Jeg lar meg imponere av forfattere som makter å skrive godt for så forskjellige målgrupper. Herved anbefaler jeg hele Ruth Lillegravens forfatterskap.
-Kristin-

Lillegraven, R. (2018). Alt er mitt: psykologisk thriller. Oslo: Kagge.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar