tirsdag 19. mars 2019

Påstander om meg i tilfeldig rekkefølge av Liv Marit Weberg

Bildet er henta fra www.aschehoug.no

"Jeg er sint for at de som kaller seg radikale for tida ser ut som og oppfører seg som om de bruker tanntråd." (Weberg, 2018)

Weifa (selvvalgt navn, det første hun kom på da hun skulle bytte, og tilfeldigvis også navnet på Paracet-produsenten) har i denne boka samlet en rekke påstander om seg selv, for eksempel: 

  • Jeg eier ikke evnen til å bli glad i folk
  • Jeg er ikke flink med barn
  • Jeg forstår ikke konseptet gjeng
  • Jeg har egentlig lyst på bunad
  • Jeg er ikke god å ha i krisesituasjoner
I løpet av boka får vi servert bakgrunnen for påstandene, og Weifa enten bekrefter eller avkrefter dem. Det er tidvis hysterisk morsomt, tidvis kleint, og innimellom litt trist. Weifa er temmelig irriterende, men samtidig kjenner jeg meg igjen i mange av situasjonene, og jeg tror jeg lar meg irritere nettopp fordi jeg kanskje skulle ønske jeg var litt mer som henne?

Boka er veldig lettlest, og har et ganske muntlig språk. Weifa minner meg egentlig litt om Doppler, hun er både snodig, absurd og kul. Jeg digga denne!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar